OverskriftÅret 2012 - Glædelig Jul Året 2012 har været et hektisk, spændende og krævende år, der på godt og ondt har været mærket af krisen. En krise der har kostet os tab og gode kunder der ikke mere er, men en krise som også har betydet nye værdier, optimering, udvikling og velkomst til mange nye kunder. Dagligdagen har været præget af mange nye og spændende tiltag, rigtig mange opgaver har pga. krisen været med meget kort varsel og har pga. minimale budgetter udfordret det lille firmas evner til fleksibilitet og kreativ tankegang. Året har været så travlt og hektisk, at vi desværre har forsømt opdateringerne her på vort eget site, som desværre og på mange punkter er langt bag ud i forhold til vore egne kunders sider - vi satser på at kunne indhente noget af det forsømte i det ny år.
Skal vi sætte nogle udvalgte punkter op for et “Set & Sket” op for året 2012, så vil vi nævne:
- Installationen i juli af helt ny produktionsanlæg til vor digitale printlinje. Et nyt “maskin-monster” på mere end 600 kg. fyldt med nyeste teknologi, som leverer print i opløsning tilsvarende, hvad vi leverer fra vore trykkerier og som har betydet helt nye og billige priser på print af produktblade, flyers, postkort, posters, foldere, flersidede hæfter, manualer, visitkort osv.
- Tangora CMS, som er hovedmotoren i rigtig mange af de hjemmesider, vi i de seneste 12 år har opbygget, er her i eftersommeren blevet opgraderet til den ny CMS6, en opgradering der samlet byder på langt mere end 200 nye funktioner - og som nu også understøtter full editering i alle de førende browsere og med HTML5 som standard.
- inHouze Web har set dagens lys, her kan vi tilbyde små simple og prisbillige hjemmesider som ikke har CMS eller OpenSource som platform, men i stedet opbygges til den aktuelle opgave via standard værktøjer - løsninger der naturligt ikke har samme driftniveau og tekniske høje niveau, som det vi kan tilbyde via vore Tangora platforme, men som et godt alternativ til de kunder, der som alternativ søger et lille prisbilligt og brugervenligt hjemmesidesystem.
- Flere af vore kunder har opdaget, at deres hjemmesider besøges af et stigende antal mobil telefoner og det har betydet at vi specielt her den sidste del af året har fået efterspørgsel på hjemmesider, der er mobil venlige - et ønske som vi kan løse med såvel Tangora CMS som inHouze Web og som ikke kræver en ekstra hjemmeside, men som kan tilbygges den eksisterende og ofte ved, at indholdet fra hoved hjemmesiden automatisk omfortolkes og således genbruges.
- Krisen har fået mange af vore kunder til at se ind ad, sætte fokus på interne rutiner, procedurer, sporbarhed og effektivitet og har således investeret i udbygning af deres eksisterende hjemmesider med interne service funktioner til medarbejdere og kunder (Intranet / Ekstranet) - vi har bl.a opbygget funktioner til fejlrapportering, medarbejder håndbøger, produktionsdokumentation, informationstavler, ISO certificering, videndatabaser mm. - mange opdager her, at vi med de kraftige CMS motorer kan opbygge systemer, der er integreret med firmaets administrative system, kan anvendes på farten, via mobil, fra hjemmekontor, til effektiv information, til rapportering etc. og som til forskel fra de specielle værktøjer der udbydes kan give en langt større synergi i firmaet og typisk også til en langt lavere investering, da grundsoftwaren allerede er købt til hjemmesiden.
- Nye annoncetyper er kommet til hen over året og her er specielt Googles nye “Display billedannoncer” rigtig spændende, hvor vi nu kan tilbyde supplere dine budskaber på Google med med fotos, logo etc. Ud over annoncerne så er der igen stigende interesser for den gode gamle organiske optimering, et område vi har arbejdet intensivt med siden 1997 og som har fået en renæssance, måske afledt af krisen, hvor der er fokus på annoncekronerne og hvor en søgeoptimering giver en mere langsigtet og bred effekt og til en væsentlig lavere klik pris.
- I arbejdet med at synliggøre vore kunders aktiviteter har året også budt på stigende aktivitet omkring anvendelsen af de sociale medier med mulighed for at understøtte aktiviteterne via profiler på YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. - værktøjer som anvendt på den rigtige måde og afstemt med egen hjemmeside og øvrig markedsføring for visse kundetyper giver en stor effekt og som vi også naturligt arbejder med.
- Inden for vore IT Produkter (Web-Smart) har året budt på helt ny platform til vore IP telefoni kunder, her kan vi nu tilbyde en helt ny og mere fleksibelt telefoni platform og som noget helt specielt kan vi her fra nu tilbyde at kombinere den faste telefon med den mobile - dvs. din mobil telefon nu kan indgå helt standard i firmaets omstillingsanlæg, med gratis / billige mobiltelefoni samt en lang række specielle servicefunktioner leveret via TDC platforme, men serviceret med den velkendte Decor service fra Lene.
- Året har også budt på en meget kraftig opgradering af e-mail servicen, her har alle vore erhvervskunder på Exchange platformen fået ny, mere sikker og 10 x større arkiv til uændret pris - en opgave, hvor Lene har kunnet glæde mere end 100 mailkontoer med den nyeste Exchange teknologi.
- Vore E-kataloger har i januar fået 25% lavere priser og giver nu også mulighed for optioner til video afvikling i dine epublikationer.
Vort program af storformat løsninger er kraftig udbygget med en lang række nye produkter, firkantede beachflag, skillevægge med dine motiver, gulvfolier med print, nye display typer, hængeskilte, pavilloner med dine farver/motiver, specielle frostfolier med print til vinterreklamer og sidst men ikke mindst nu også storformat i konturskårne emner, dvs. figurer, møbler, skilte printet og udskåret med dine motiver. - Afslutningsvis vil vi kort nævne, at vi endelig ser ud til at få gjort alvor af den ny hjemmeside til vor egen e-handels portal , et projekt der har stået på ønskelisten og planerne de sidste 30 mdr. men først nu ser ud til at blive realiseret - 1. januar kan vi slå “dørene op” til en helt ny løsning til ArtKaderne.dk (Artkaden.com), også denne gang opbygget via Tangora Portal CMS og med en lang række nye funktioner som en værdig afløser til den gamle ArtKaden, som vi lancerede i første version i 1999 og som senest er redesignet i 2007, så et 2012 løft var på sin plads.
- Vi satser på, at vi i 2013 kan fortsætte udviklingen af ArtKaden med tilførsel af mange nye produkter og når det gælder forretningen Decor Marketing så er sigtekornet allerede rettet ud i horisonten på jagt efter nye opgaver, nye kunder og med lidt held også helt nye produkter og ydelser.
TAK fordi I besøgte Decor.dk og har været en del af vort år 2012 vi glæder os til samarbejdet i 2013 og ønsker hermed alle en rigtig glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår! Decor Teamet
Forfatter:Bjarke G Edvars
|